Warmte neemt SGV de winst af

CULEMBORG – De laatste wedstrijd van het seizoen werd afgelopen zaterdag in de drukkende warmte gespeeld door SGV tegen Ready ’60 uit Roermond. Net als de heenwedstrijd in Roermond, was het een duel met weinig doelpunten. Waar het in de rust 2-2 stond, bouwden de bezoekers een voorsprong uit en lieten ze SGV met 4-6 achter zich.

De doelpunten kwamen maar moeilijk op gang. Na een tegendoelpunt in de 3e minuut, werd er elke 10 minuten maar 1 doelpunt gemaakt. Naomi Persoon scoorde de gelijkmaker voor SGV, waar ze na 10 minuten een overtreding maakte op de tegenstander, die daarvan profiteerde via een strafworp; 1-2. Net voor het rustsignaal klonk, wist Lennart Persoon de korf te vinden. Hij bepaalde de ruststand op 2-2.

Na de rust werd Lukas Verweij, een oud-speler van SGV 1 ingebracht en hij toonde direct zijn waarde voor het team. SGV keek aan tegen een 3-2 voorsprong. Naomi Persoon maakte daar enkele minuten later 4-2 van. Maar toen sloeg de warmte toe. Aanvallen werden niet rustig opgezet, en waar de aanvallen wel goed waren, werd simpelweg niet gescoord. De Zuiderlingen leken minder last te hebben van het weer. Ready ‘60 scoorde de aansluiter en de gelijkmaker, om vervolgens de eindstand te bepalen op 4-6.

Na afloop van de wedstrijd werden trainers Emmie Bouman en Jan Gerritsen bedankt voor hun inzet het afgelopen seizoen. Gerritsen nam afscheid als duo-hoofdtrainer van de vereniging. Voor het seizoen 2011-2012 blijft Bouman aan als hoofdtrainer van het eerste team.