SGV knalt slechts in eerste helft

BERLICUM – Tegen de als tweede geplaatste ploeg op de ranglijst, wachtte SGV een zware wedstrijd. Toch speelden de Culemborgers sterk in de eerste helft tegen BMC. Helaas bleef het achter in de tweede helft waardoor er verloren wordt met 15-7.

De eerste helft ging mooi gelijk op. Wanneer de Berlicumers scoorden, wist ook SGV de korf te vinden en andersom. Martijn Verheij en Lennart Persoon openen de scores voor SGV. Daphne Vermeulen scoort de 2-3 en tot de rust weten de Culemborgers steeds weer een punt voor te komen na een gelijke stand. Scores komen van Verheij (2), Persoon en Michiel de Meij. De ploegen gaan de rust in met een tussenstand van 6-7 in het voordeel van SGV.

In de tweede helft worden kansen door SGV niet afgemaakt en is het geluk wel aan de zijde van BMC. Alleen De Meij weet nog een keer te scoren (10-8), waarna de Berlicumers uitlopen naar 15-8, een score die het wedstrijdbeeld niet goed weergeeft. Over twee weken treffen de Culemborgers het als derde geplaatste De Boemerang in Schijndel.