Historie SGV

Korfbalvereniging Sport Geeft Vreugde is opgericht op 15 juni 1947 door Conny van de Meer (later Conny Vink). Connie maakte kennis met korfbal bij korfbalvereniging VEO te Voorburg. Ze heeft dat toen bij haar vriendinnen van de meisjesvereniging van de Gereformeerde Kerk aangekaart. Die wilden wel gaan korfballen, maar niet met jongens erbij! Maar dat werkte niet door te weinig animo dus na ongeveer een halfjaar was er toch een gemengd team. Zo ontstond SGV.

De vereniging trainde in het begin op het schoolplein van de Scheffelschool (huidige Beatrixschool) en speelde haar wedstrijden in de Plantage, wat nu het hertenkamp is. Geen voorzieningen. Wel bomen! Daarna in de uiterwaarden aan de oevers van de Lek, maar ook op een weiland aan de Parallelweg/Beedseweg. Er werd altijd gespeeld, al was het in de koeienpoep! Vervolgens op een weiland van de heer van Vuren aan de Lange Dreef, aan de Jan van Riebeeckstraat, de Wethouder Schoutenweg, het veld bij de school in ’t Veld, het veld aan de Lalainglaan en zelfs Fortitudo (nu Focus) heeft SGV nog eens uit de brand geholpen…

Na ongeveer 13 verschillende locaties, speelt SGV nu al ruim 30 jaar op sportpark Terweijde. In eerste instantie bij de Driemaster (samen met de hockey), maar sinds 2012 heeft SGV haar eigen kantine met kunstgrasvelden, onze huidige locatie.

In 2022 vierde SGV haar 75 jarig bestaan.

10-jarig jubileum