Activiteiten voor Senioren en Jeugd

Gedurende het gehele seizoen worden diverse activiteiten/feesten voor de vereniging georganiseerd. De volgende activiteiten zijn o.a. georganiseerd de afgelopen jaren:

Sinterklaasfeest (jeugd), pubquiz (senioren), filmavond (jeugd), spelletjesavond (jeugd/senioren), vossenjacht (jeugd) en bingo (jeugd/senioren).

Contact: JOC@sgvkorfbal.nl & SAC@sgvkorfbal.nl

Schoolkorfbal

Ieder jaar wordt het schoolkorfbaltoernooi georganiseerd voor alle basisscholen in Culemborg. De basisschoolleerlingen van groep 5 en 6 spelen wedstrijden tegen groepsgenoten van een andere school. De beste 3 teams van de groepen 5 en 6 ontvangen een beker. De school die de meeste doelpunten maakt, is de schoolkorfbal kampioen.Het is een gezellige dag waarbij veel kinderen kennis maken met korfbal en onze vereniging.

Het schoolkorfbaltoernooi vindt plaats op de eerste woensdag van april.

De doelen van de schoolkorfbalcommissie zijn:

• kennismaking van de basisschoolleerlingen met korfbal
  • verbeteren van het imago van korfbal
  • bevorderen van de naamsbekendheid van SGV
  • ledenwerving

Contact: schoolkorfbal@sgvkorfbal.nl

Familiedagtoernooi

Al meer dan 30 jaar organiseert SGV op Hemelvaartsdag de oergezellige familiedag. Het is een toernooi waarbij korfballers en niet-korfballers samen deze leuke sport beoefenen. De deelnemende personen hoeven niet per se familie van je te zijn. Het is juist ontzettend leuk als je vrienden, buren etc. ook meedoen aan dit toernooi.

Om een goede gelijkwaardige verdeling te houden in de teams, moet het team bestaan uit niet-korfballers in combinatie met een aantal korfballers. Het doel van dit toernooi is dat er meer niet-korfballers in een team zitten, dan korfballers.

Ieder jaar staan er veel kinderen langs de lijn, die ook graag een balletje mee willen gooien. Daarom is sinds de 30e editie van het toernooi besloten te spelen in 2 poules.

• 1 poule met volwassenen en kinderen vanaf 9 jaar.
  • 1 poule met volwassenen en kinderen vanaf 15 jaar.

Contact: familiedag@sgvkorfbal.nl

Kamp

Elk jaar is er aan het eind van het seizoen een kampweekend voor alle leden. Tijdens het kampweekend, wat van vrijdagavond tot zondagmiddag duurt, worden er allerlei spannende en ontspannende dingen gedaan. Uiteraard is er tussendoor ook genoeg vrije tijd om iets voor jezelf te doen.

Het kamp wordt georganiseerd door een enthousiaste groep vrijwilligers. De leiding bestaat uit de hoofdleiding, keukenploeg en teambegeleiders. De hoofdleiding stelt het gehele programma samen en regelt de accommodatie. De keukenploeg zorgt al jaren voor het eten en drinken. En er gaan bij de activiteiten teambegeleiders mee per groepje kinderen. Iedereen draagt bij om er een onvergetelijk weekend van te maken.

Kortom een weekend vol spelletjes, spanning en sensatie!
Contact: kampcommissie@sgvkorfbal.nl