Omgangsregels

Regels voor speler/speelster

1. Ga voor, tijdens en na trainingen en wedstrijden met respect om met betrekking tot alle aanwezigen en eigendommen van anderen. Hierbij hoort ook beschaafd taalgebruik.
  2. Korfbal is een teamsport en een team vorm je met medespelers en begeleiding;
  3. De aanvoerder wenst de scheidsrechter een prettige leiding.
  4. Wens je tegenstander succes aan het begin van de wedstrijd.
  5. Speel volgens de spelregels van het KNKV.
  6. Respecteer de beslissingen van de scheidsrechter c.q. jeugdwedstrijdleider. Kritiek leveren kan, maar dan alleen op een opbouwende, positieve manier.
  7. Beïnvloed de scheidsrechter c.q. jeugdwedstrijdleider niet. Zonder scheidsrechter is er geen wedstrijd, hij of zij is niet de vijand. Spelers doen vaak meer fout dan de scheidsrechter.
  8. Onsportief gedrag van de tegenstander is nooit een reden om zelf onsportief te worden. Gedraag je, zoals je zou willen dat je tegenstander zich gedraagt ten opzichte van jou;
  9. Wijs je teamgenoten op onsportief gedrag. Sport en strijd horen bij elkaar, eerlijke strijd mag!
  10. Feliciteer je tegenstander na afloop van de wedstrijd indien zij gewonnen hebben en wens je tegenstander altijd succes bij de nog te spelen wedstrijden.
  11. De aanvoerder bedankt de scheidsrechter voor de leiding.
  12. De speler/speelster tast de begeleider niet in zijn waardigheid aan dringt niet verder in het privéleven van de begeleider door dan nodig.

Regels voor supporters/ouders

2. Moedig spelers/speelsters zo goed en positief mogelijk aan. Aanmoedigen? Ja graag! Opjutten? Nee!
  3. Respecteer de beslissingen van de scheidsrechter. Laat iedereen de rol vervullen die tijdens de wedstrijd bij hem of haar hoort.
  4. Beïnvloed de scheidsrechter niet.
  5. Beïnvloed trainers/coaches en/of het team niet
  6. Wijs spelers/speelsters op onsportief gedrag.

Regels voor scheidsrechters

2. Wens aan het begin van de wedstrijd de coaches en aanvoerders van beide teams succes.
  3. Fluit de wedstrijden door onze vereniging aangewezen wedstrijden in gepaste kleding.
  4. Fluit objectief en gedraag u correct bij het constateren van overtredingen.
  5. Feliciteer aan het einde van de wedstrijd de coach en aanvoerder van de winnende partij.

Regels m.b.t. de accomodatie

• Gebruik meubilair, materiaal, ruimtes etc. waarvoor het bedoeld is;
  • Rommel opruimen? Dat is toch vanzelfsprekend.