TC Nieuwsflits

Beste senioren leden van SGV,

Het seizoen zit er, als jullie dit lezen, al weer enkele weken op. Voor de TC is dit, door de zaken die dit jaar gespeeld hebben, een heel leerzaam jaar geworden.

Zo konden we naar enkele jaren een trainer gehad te hebben vanuit de vereniging, het seizoen 2012-2013 starten met Theo van Duinkerken als nieuwe trainer van de jonge selectie. Een trainer die het seizoen goed startte met afwisselende trainingen, waarin hij probeerde het niveau iets omhoog te brengen. Helaas heeft deze samenwerking, door verschil van mening en inzicht, slecht enkele maanden mogen duren. De TC heeft in samenspraak met het bestuur besloten om net voor het zaalseizoen het contract te verbreken en Theo veel succes te wensen in zijn verdere trainersloopbaan.

Door de vele interne contacten binnen de vereniging is het de TC daarna gelukt om in contact te treden met André en Anthony, die na enkele gesprekken, de toezegging deden om gedurende het lopende seizoen, de training en coaching voor hun rekening te nemen. De TC wil André en Anthony hartelijk bedanken voor hun inzet die geleid heeft tot een eenheid binnen het 1e team, wat resulteerde in een aantal leuke wedstrijden die winnend werden afgesloten.

Ook was de TC blij verrast met de aanmelding van een aantal leden die gedurende het seizoen het 2e team van SGV vormden en helaas in de zaal net geen kampioen konden worden, maar dat wel op het veld werden en waar wij als TC natuurlijk zeer content mee zijn.

Tevens konden we in het breedte korfbal een kampioen huldigen. Het midweek team van SGV wist ook op het veld het kampioenschap binnen te halen en ook hiervoor wil de TC dit team van harte feliciteren.

Na al dit positieve nieuws moet de TC helaas ook melden dat enkele senioren leden, om diverse redenen, hun lidmaatschap bij SGV hebben opgezegd. Dit betekent echter niet dat deze leden helemaal voor SGV verloren zijn gegaan, want deze leden zijn bereid om binnen de vereniging andere zaken te gaan oppakken en zodoende hun steentje bij te dragen bij SGV. Wij willen al deze mensen dan ook hartelijk bedanken voor hun inzet in het afgelopen seizoen en hun inbreng in het nieuwe seizoen.

Voor het volgend seizoen is SGV op zoek gegaan naar een nieuwe trainer en na enkele gesprekken met diverse kandidaten kan de TC u mededelen dat het ons gelukt is om ook volgend seizoen de training en coaching van SGV 1 in de vertrouwde handen te geven van André en Anthony. Wij wensen André en Anthony veel succes en hopen dat het ze lukt om de ingezette lijn door te trekken en daardoor proberen een stevige middenmoter te kunnen worden.

Tevens kan de TC u ook mededelen dat het de TC gelukt is in de persoon van Berlinda Wammes aanvulling van de TC te vinden. Berlinda speelt in het 2e team van SGV, en is door haar korfbalverleden binnen SGV voor veel mensen een inmiddels vertrouwd gezicht op de velden van SGV.

Wij wensen alle leden van SGV een prettige vakantie toe en zien hun weer graag op 5 augustus verschijnen op de velden, bij de aanvang van de eerste training voor de senioren.

Technische Commissie SGV.