Spanning in de top

In de derde week van november start opnieuw de competitie met de beste korfballers, de meeste doelpunten en het meest aantrekkelijke spel: De Korfbal League. De League staat al jaren voor spanning en sensatie, maar dit jaar kan weleens opnieuw het spannendste seizoen ooit worden.

Dit jaar is het Nic./Alfa College dat alle aandacht naar zich toe trekt voorafgaand aan de seizoensstart. De ploeg uit Groningen heeft zijn nieuwste speler van buiten de landsgrenzen gehaald. Taiwanees en toptalent Ricky Wu komt de ploeg versterken. Het is voor het eerst dat een speler van buiten de EU zijn debuut maakt in de Korfbal League.

De League start op zaterdag 20 november met de spannende topper Dos’46 – Dalto in sporthal De Eendracht te Nijeveen. Zondag volgt gelijk de volgende topper. In Papendrecht mag Koog Zaandijk proberen PKC te verslaan.

In 2005 werden de eerste wedstrijden in de Korfbal League gespeeld. De League was de vervanger van de Hoofdklasse, en moest zorgen voor meer spanning en een betere ontwikkeling van het spel. Door minder ploegen toe te laten tot de hoogste klasse hoopte het KNKV dat het verschil tussen de teams kleiner zou worden, en de wedstrijden dus spannender.

Het bleek een goede zet. Het doelpuntgemiddelde per wedstrijd is gestegen van 36 naar 42,5, de sporthallen zitten vol en de schotklok is positief ontvangen. En elk jaar lijkt de league zich te verbeteren.

Vorig jaar ben ik bij veel wedstrijden wezen kijken. Natuurlijk de finale en de kruisfinales, maar vooral veel wedstrijden bij Dalto. Her en der zag ik andere SGV’ers langs de kant zitten. Een goed gegeven natuurijk. En ik denk dat iedereen een wedstrijdbezoek kan aanraden. Daarom, kijk een keer op de site van de KNKV, en bezoek een wedstrijd van Korfbal League. Het zal zeker bevallen.

5 reacties

1. Contijn

Ow enne de wedstrijd deetos blauw-wit kan ook al een leuke worden voor onderin de competitie :D:P misschien nog wel spannender dan pkc – kz

2. Manuel

En vergeet OVVO niet! Voor ons zeer spannend. Een goede voorbereiding geeft iig veel vertrouwen..

Tot de 18e met ons fantastische midweek team!..;-)

3. Contijn

Ja OVVO bekijken we pas in ahoy 😛 dit jaar;)

Zullen maar weinig andere teams zig in ahoy melden 😛