SGV laat punten liggen bij eerste zaalwedstrijd in Culemborg

CULEMBORG – Met SKV uit Wageningen treft SGV tijdens de eerste wedstrijd van het zaalseizoen al een titelkandidaat. Op de belangrijke momenten laat de thuisclub teveel steken vallen. SGV verliest met 16-21.

Tijdens de eerste fase van het duel tonen de bezoekers zich heer en meester over de wedstrijd en staan na acht minuten spelen al vier punten voor. Martijn Verheij probeert en positieve draai aan het spel te geven en scoort, maar er valt meteen een tegendoelpunt. Dan komt SGV op krachten via Simone Wijkmans, Marjan Helmond en Timon Mertens, 4-5. Na nog een tegentreffer scoort Lennart Persoon, waarna SKV opnieuw een punt maakt. Martijn Verheij trekt de stand met twee treffers gelijk. Toch delen de bezoekers vlak voor rust nog twee klappen uit waardoor de ruststand 7-9 is.

Het begin van de tweede helft lijkt een kopie van die van de eerste helft. Helaas, want door de vier tegentreffers loopt SGV een achterstand op van zes punten, die ze niet meer kunnen goedmaken. Naomi Persoon probeert nog wat terug te doen, maar wordt gelijk met een tegendoelpunt afgestraft. Even als Lukas Verweij, die daarna scoort, waarop twee tegentreffers volgen. Persoon schiet opnieuw raak, maar wordt meteen aan de andere kant voorbijgelopen, waardoor de stand 10-17 is. Verweij en Mertens treffen nog tweemaal de korf maar meteen krijgt SGV drie punten van SKV om de oren. In de slotfase krijgen de Culemborgers nog eenmaal schot tegen maar scoren Persoon, Verheij, Verweij en Mertens nog eenmaal, waardoor de uitslag wordt bepaald op 16-21.

1 reactie