SGV verslaat Maaskanters in slotfase

WELL – Ondanks dat een van de twee vakken het scoren een beetje nalaat, weet SGV twee punten mee te nemen vanuit Well. Het wint van concurrent De Maaskanters met 10-12.

‘Maaskanters is een team dat heel fel uit de startblokken gaat,’ zegt coach Andre Pasman voor aanvang van de wedstrijd. De Culemborgers knopen dit goed in hun oren en gaan net zo fel, zoniet feller de wedstrijd in. Wat zich uitbetaalt in een doelpunt voor de bezoekers, gescoord door Timon Mertens. Na een tegendoelpunt van de thuisploeg, schiet Marjan Helmond tweemaal raak. Martijn Verheij neemt het scoren over, waarna Mertens er nog een bal inlegt: 1-5. Na nog twee tegendoelpunten, scoort Mertens nogmaals, waarna vakgenoot Naomi Persoon hem nadoet. Ruststand 3-7.

Vanuit de kleedkamers is het team van De Maaskanters de eerste die de korf weet te vinden. Dat wordt echter meteen weer afgestraft door een doelpunt van Lukas Verweij. Maar dan is het even afgelopen met het raak schieten van de bezoekers. ‘Het is jammer dat maar een van de twee vakken echt tot scoren kan komen,’ vindt Pasman. ‘We hadden met een veel groter puntenverschil kunnen winnen.’ De Maaskanters komen gevaarlijk dichtbij doordat ze achter elkaar raak schieten. Door de 8-8 gelijkstand wordt het SGV toch iets te heet onder de voeten en Mertens herstelt de voorsprong, gevolgd door nog een doelpunt van Verheij. Als de thuisploeg dan wederom terugkomt tot een gelijkstand (10-10), maken Verheij en Persoon de klus af. SGV wint met 10-12.

2 reacties

1. Why so serious

Proficiat met deze mooie overwinning.
    Het derde heeft helaas verloren. maar jah het team heeft het geprobeerd. Ik wil mij ook nog verontschuldigen voorhet op brute wijze vernieelen van één van de oranje stoelen.

Nou nog 1 training en dan weer de zaal.

2. Contijn

Whaha ja gedragen we ons een keer bij de maaskanters misdragen er wel weer op eigen veld sommige supporters zich SCHANDE:P!!