SKV 1 – SGV 1

Voor de eerste uitwedstrijd van 2017 moest SGV naar Giessen om tegen SKV te spelen. De thuiswedstrijd werd in de laatste minuut verloren dus SGV hoopte deze keer de rollen om te draaien. De thuisclub dacht daar echter anders over en binnen tweeënhalve minuut en drie schoten van hun kant, stond SGV al 3-0 achter. SGV herpakte zich van deze valse start en speelde niet slecht, maar vergat alleen af te ronden. Heel even leek de aansluiting weer gevonden toen er een 6-4 tussenstand op het bord stond, maar SKV zette nog even aan voor rust om uit te lopen naar een 9-4 voorsprong. In de tweede helft was SGV niet meer bij machte om de achterstand ongedaan te maken. De gehele tweede helft ging gelijk op en uiteindelijk floot de scheidsrechter af bij een 15-10 eindstand. Zo haakt SGV helaas af bij de strijd om de bovenste plaatsen, maar volgende week thuis tegen KCD zal SGV er weer alles aan doen om dan de punten te pakken. De doelpunten tegen SKV werden gemaakt door: Manon Matena (2), Timon Mertens (2), Daphne Vermeulen (2), Christiaan de Sain (2), Frits Visser en Leon van Elteren.