SGV 1 – SEV (Z) 1

Na de teleurstellend verlopen wedstrijd tegen Hemur Enge was het voor SGV zaak om tegen SEV uit Zelhem een betere partij te spelen. De uitwedstrijd tegen deze tegenstander werd met 17-13 verloren, vooral dankzij een slechte beginfase. Deze wedstrijd werd echter een stuk beter begonnen, net als vorige week kwam SGV in de eerste aanval op een 1-0 voorsprong en gaandeweg de eerste helft werd de voorsprong uitgebouwd tot 4-2. SGV speelde een stuk beter dan de bezoekers in deze fase van de wedstrijd, maar verzuimde dit uit te drukken in de score. De gasten uit Zelhem konden daardoor zelfs met een 5-4 voorsprong de kleedkamer opzoeken. Vlak na rust maakte SGV weer gelijk en gedurende de rest van de tweede helft bleef de wedstrijd gelijk opgaan, waarbij SEV meestal de leiding nam. Mede dankzij de invallers werd een 10-8 achterstand veranderd in een 11-11 tussenstand met nog slechts een paar minuten te spelen. Anderhalve minuut voor tijd kreeg SGV een strafworp en deze werd benut. SEV had hierna nog een aantal kansen om de gelijkmaker te scoren, maar slaagde hier gelukkig niet in. SGV boekte zo een zwaarbevochten en verdiende 12-11 overwinning en behaalde zo de eerste 2 punten van 2017. De doelpunten werden gemaakt door Timon Mertens (4), Leon van Elteren (2), Mattanja Stuut, Daphne Vermeulen, Madelon Gerritsen, Frits Visser, Erik Versteeg en Christiaan de Sain.