SGV 1 – KCD 1

Na op het veld en in de zaal al twee uitwedstrijden tegen KCD uit Doorn gespeeld te hebben, stond afgelopen zaterdag de eerste thuiswedstrijd tegen de Doornse club op het programma. Op het veld werd er verloren, maar in de zaal gewonnen dus was het lastig te voorspellen wat de uitkomst van deze wedstrijd zou worden. Tijdens het begin van de wedstrijd kon SGV iets makkelijker de korf vinden dan de bezoekers, waardoor we op een 2-0 voorsprong kwamen. KCD wist dit helaas snel te repareren en voor rust konden ze hun achterstand van 2 doelpunten ombuigen in een even grote voorsprong: 3-5. Verdedigend zat het goed in elkaar, alleen de afronding moest en stuk beter om de overwinning te kunnen behalen. Na rust zat dit er voor beide ploegen niet in, en schommelde het verschil tussen de ploegen steeds rond de 2 of 3 doelpunten. Het tweede verdedigingsvak van SGV hield het in de tweede helft zeer goed dicht, maar helaas kon de aanval dit pas in de laatste minuut belonen met een treffer: 6-8. Zo werd de wedstrijd afgesloten met een zeer lage score voor een zaalwedstrijd. Als SGV verdedigend dit aantal tegendoelpunten zo laag kan houden, zullen er nog genoeg wedstrijden gewonnen worden, mits het afrondingspercentage wel wat hoger wordt. De doelpunten werden gemaakt door: Manon Matena (2), Christiaan de Sain (2), Leon van Elteren en Daphne Vermeulen.