SkunK maatje te groot voor SGV

NIJMEGEN – De korfballers van SGV reisden dit weekend af naar het studentenkorfbalteam van SkunK uit Nijmegen. De studenten waren gedreven om te winnen omdat er voor hen nog een tweede plek in zit. Alle ballen die ze schoten belandden dan ook in de korf. SGV speelt goed, maar mist te vaak. Het verliest met 23-13.

Al vanaf de eerste seconde speelt SkunK in een hoog tempo, wat voor sommige SGV’ers maar moeilijk bij te benen is. Het voornemen om veel druk te leveren in de verdediging wordt niet helemaal nageleefd, waardoor de thuisploeg in een mum van tijd met vijf doelpunten voor staat. Dan doet SGV via Naomi Persoon iets terug, maar gelijk wordt aan de andere kant weer een tegendoelpunt gescoord. De nieuwe basisspeler Frits Visser, die Lennart Persoon vervangt, laat zijn tanden zien en scoort de 6-2 voor SGV. Na een tegendoelpunt zetten Visser en Timon Mertens aan, wat de bezoekers weer een stukje dichterbij brengt. De studenten voelen de hete adem in hun nek en scoren voor de rust nog een viertal doelpunten, die met een gescoorde strafworp van Mertens maar een klein beetje goedgemaakt worden. Ruststand is 11-5.

In de tweede helft vechten de SGV’ers alsof hun leven er vanaf hangt. Het resulteert in een achttal doelpunten van de bezoekers waar de thuisploeg er twaalf scoort. SGV verdedigt goed en bijt zich vast in de wedstrijd. Helaas is het voor de studenten van SkunK zo’n dag dat werkelijk alle kansen in de mand vliegen, terwijl die van SGV er te vaak weer uitdraaien. De bezoekers zijn kansloos maar ze kunnen toch met gematigde tevredenheid terugkijken op de wedstrijd. Doelpunten in de tweede helft komen van Mertens (3), Martijn Verheij (2), Visser, Reinout van der Kort, Marjan Helmond Het wordt 23-13.