SGV verspeelt plek in subtop

EDE – Afgelopen zaterdag was het voor de korfballers van SGV na een 7-15 nederlaag tegen koploper SKV zaak om te winnen om voor een plek in de subtop te blijven strijden. Helaas weten de Culemborgers niet te beslissen of ze voor-of achterverdedigen en laten ze dure punten liggen tegen Reehorst’45 uit Ede; 12-9.

Een eerdere wedstrijd bij SGV thuis eindigde in een 12-12 gelijkspel, waardoor de Culemborgers er nu extra op gebrand zijn een overwinning binnen te slepen. Omdat de Edenaren verzuimen te scoren in de eerste minuten, staat SGV na 10 minuten op een 0-3 voorsprong via Timon Mertens en oudgedienden Ryanne van Scharenburg en Marjan Helmond. Helaas vindt de thuisploeg vanaf dat moment wel de korf en staat het in no-time gelijk. De rest van de tweede helft staat SGV steeds een of twee punten voor, maar gaan de ploegen met een 7-7 gelijkspel de rust in. Doelpunten komen van Frits Visser (2) Melissa van der Ven en Mertens.

Omdat de gasten niet duidelijk naar elkaar communiceren of er nu voor- of achter wordt verdedigd, zit de verdediging niet goed dicht. Hierdoor krijgen de spelers van Reehorst veel kansen, waarvan er in de tweede helft nog vijf in de mand vallen. SGV loopt de rest van de wedstrijd achter de feiten aan en doelpunten van Naomi Persoon en Van der Ven kunnen het tij niet meer keren. Wanneer de spelers van Reehorst tijdrekken in de laatste minuut en daar niet voor wordt gefloten, is de verontwaardiging groot als SGV nog een strafworp tegen krijgt bij een stand van 10-9. Deze wordt nog groter wanneer de kans wordt gemist en hij opnieuw genomen mag worden. Bij een 11-9 achterstand moet SGV grote risico’s nemen om de bal nog terug te veroveren, waardoor een tegendoelpunt volgt en de uitslag een verkeerd beeld geeft van de wedstrijd; 12-9.