SGV zeer sterk tegen titelkandidaat

Na een dramatische wedstrijd vorige week (21-11) in Giessen, was het deze week voor de korfballers van SGV zaak orde op zaken te stellen. Tegen het Amerongense Hemur Enge, een van de titelkandidaten, haalden de Culemborgers in eigen huis alles uit de kast. Helaas werd het harde werk niet echt beloond. Met een 10-11 uitslag trekt SGV aan het kortste eind.

“We hebben niets te verliezen. We hebben het goed gedaan als we met opgeheven hoofd het veld kunnen verlaten.” Coacht Emmie Bouman haar team tijdens de voorbespreking. En dat kan het Culemborgse achttal zeker. Al was een gelijkspel voor SGV zeer verdiend geweest. Naomi Persoon opent de score na 3 minuten met een afstandsschot. De verdediging weerhoudt de gasten ervan te scoren, en zo kan Hemur Enge slechts via twee strafworpen op een voorsprong komen. Lennart Persoon trekt de stand via een afstandsschot gelijk, waarna een tegendoelpunt volgt. Opnieuw wordt het gelijk, nu via een schot van Naomi Persoon, waarna Hemur Enge weer uitloopt. In de allerlaatste minuut krijgen de bezoekers opnieuw een strafworp mee. De ruststand is 3-5.

Volgens coach Bouman hebben de bezoekers met het consequente achter verdedigen van de Culemborgers, dus is deze vorm van verdedigen in de tweede helft het parool. Het begint goed wanneer invalster Pauline Bakkenhoven de score opent. Dan zijn de gasten het zat. Hemur Enge scoort vier keer achter elkaar, waardoor een overwinning zeker lijkt te zijn. Er staan echter nog 20 minuten op de klok dus SGV heeft tijd om zichzelf te bewijzen. Via scores van Martijn Verheij (2) en Lennart Persoon (2) wordt de aansluiting gevonden; 8-9 Opnieuw vindt de scheidsrechter een strafworp op zijn plaats en komen de bezoeker op een marge van 2. Persoon weet met 2 doelpunten de eindfase van de wedstrijd bloedspannend te maken. In de laatste minuut komt Hemur Enge op een voorsprong, welke ze direct in gevaar brengt door een strafworp voor SGV uit te lokken. Helaas wordt de kans op de gelijkmaker SGV niet gegund en vertrekken de bezoekers toch met hun ingecalculeerde winst terug naar Amerongen; 10-11.