SGV speelt gelijk in doelpuntrijk duel

LEERDAM – Dat de korfballers van SGV het altijd moeilijk hebben tegen laag geklasseerde teams, blijkt ook zaterdag weer als het moet aantreden tegen het puntenloze Ter Leede in Leerdam. De hele wedstrijd gaat gelijk op, maar waar SGV pech blijft hebben met de doelpunten, valt bij Ter Leede bijna elk sporadische schot in de mand. De ploegen spelen gelijk met 18-18.

In de eerste helft is het SGV wat steeds de leiding neemt, maar de thuisploeg weet keer op keer de aansluiting te vinden. De Culemborgse heren zijn verantwoordelijk voor de doelpunten; Martijn Verheij zet 2 doelpunten op zijn naam, evenals Timon Mertens. Lennart Persoon en Reinoud van der Kort scoren beide eenmaal in de eerste helft. De Culemborgse formatie, die speelt zonder basisspelers Eline Verschoor en Madelon Gerritsen, gaat met een 6-6 gelijke stand de rust in.

“We spelen prima, alleen die kansen moeten er nog in vallen’, coacht Emmie Bouman in de rust. “Hier hoeven we toch echt niet te verliezen.” En met die instelling gaan de Culemborgers het veld weer op. Toch lijkt Ter Leede daar anders over te denken. Het loopt direct 3 punten uit, maar Persoon, Mertens en Verheij trekken opnieuw de stand gelijk. De tweede helft verloopt net als de eerste helft, al scoren beide ploegen dubbel zoveel. Persoon (2), Mertens(2), Verheij(2), Van der Kort en de verdienstelijk invallende Marjan Helmond. Opnieuw krijgt SGV in de laatste seconden een kans op de gelijkmaker. Anders dan vorige week wordt deze kans afgemaakt en eindigt de wedstrijd via Persoon in 18-18.