SGV wint op modderveld

LEERDAM – De tweede helft op het veld begint voor de korfballers uit Culemborg positief. Het wint in Leerdam op een loodzwaar, modderig veld van de regen met 10-13 van Ter Leede. ‘We maakten verdedigend teveel kleine overtredingen, waardoor Ter Leede bij bleef. Van de tien doelpunten waren zeven strafworpen,’ analyseert coach André Pasman.

Vanaf de eerste minuut is SGV heer en meester over de wedstrijd. Waar de Culemborgers tijdens de eerste helft veld moeite mee hadden, het fel uit de startblokken gaan, bleek nu een sterk wapen in de strijd tegen de Leerdammers. SGV komt voor met 0-4 via Michiel de Meij, Martijn Verheij, Lennart Persoon en Timon Mertens. Dan komt Ter Leede meer in de wedstrijd. Na een aanmoedigend ‘Ze worden moe!’ van de Leerdamse coach, scoort de thuisploeg 3 keer. De voorsprong wordt vergroot door Daphne Vermeulen en Timon Mertens, waardoor het 3-6 komt te staan. Een tegendoelpunt wordt goedgemaakt door Persoon en de ploegen zoeken de kleedkamers op met een ruststand van 4-7.

In de tweede helft vindt Ter Leede als eerst de korf, waarna Michiel de Meij scoort. Nog een tegendoelpunt wordt goedgemaakt door twee treffers van Lennart Persoon, waarop de Leerdammers tweemaal antwoorden. In de slotfase van de wedstijd weet Ter Leede nog tweemaal te scoren, maar ook Naomi Persoon, Marjan Helmond en de invallende Erik Versteeg vinden de korf. De eindstand op het zware veld is 10-13.