SGV wint in Doorwerth

DOORWERTH – De korfballers van SGV speelde zaterdag tegen het lager geklasseerde Onder Ons uit Doorwerth. De Culemborgers ging zo nu en dan wat slordig met kansen om, maar won uiteindelijk verdiend met 2-9.

Al leek het in de eerste minuten een heel saaie wedstrijd te worden. Na veel kansen in het aanvalsvak van SGV, waarbij de bal de korf niet vond, scoorde het thuisspelende Onder Ons uit een strafworp. Nog geen twee minuten later, werd ook voor SGV voor een strafworp gefloten. Timon Mertens legde die er netjes in, waarna Marjan Helmond uit een doorloopbal scoorde; 1-2. Tot de 22ste minuut bleef het publiek tegen deze stand aankijken en daarna was SGV het zat. Er moest gescoord worden; dat doelsaldo moest omhoog! De voor de geblesseerde Simone Wijkmans invallende Marina Vermeulen schoot van een afstand, waarna Martijn Verheij haar nadeed en de ruststand werd bepaald op 1-4.

Vanuit de kleedkamers legden Verheij en Vermeulen nogmaals twee afstandsschoten in de korf, waarna Onder Ons succesvol iets terug probeerde te doen. Dankzij het goede verdedigingswerk van de bezoekers bleef het bij deze twee punten van de thuisclub. Timon Mertens scoorde nog tweemaal, gevolgd door de invallende Bart Emons. Met een 2-9 overwinning deed SGV eer aan haar motto voor deze wedstrijd: ‘Onder Ons blijf onder ons….’