SGV verslaat Skunk in spannend duel

CULEMBORG – Na twee zware wedstrijden tegen de twee titelkandidaten uit de poule, troffen de korfballers van SGV het studentenkorfbalteam Skunk uit Nijmegen. In een onnodig spannende eindfase wonnen de Culemborgers met een punt verschil.

In het begin van de wedstrijd was SGV heer en meester over het spel. Het liet Skunk nauwelijks tot kansen komen en stond na zeven minuten op een 4-1 voorsprong via treffers van Martijn Verheij (2), Marjan Helmond en de voor Lukas Verweij invallende Erik Versteeg. Na twee tegentreffers scoorde Versteeg nogmaals, waarna de tegenpartij opnieuw opleefde: 5-4. Dit liet SGV niet op zich zitten en het bepaalde de ruststand via Verheij en Lennart Persoon (2) op 8-4.

Vastbesloten deze marge van vier uit te breiden na de rust, scoorde Naomi Persoon via een doorloopbal. Dit liet de tegenstander uit Nijmegen niet op zich zitten en het sloeg dubbel terug: 9-6. Binnen een minuut volgde nog een tegentreffer, waarop twee doelpunten volgde van Versteeg en Persoon. De wedstrijd zou nog twintig minuten duren en SGV had het rustig uit kunnen spelen als het maar geconcentreerd was gebleven. Maar de Culemborgers kennende maakten ze het weer eens ontzettend spannend. De drie volgende tegentreffers van Skunk werden goedgemaakt door Daphne Vermeulen en Helmond (2), waarna de tegenstander de eindsprint inzette. In een bloedstollende slotfase, wisten de bezoekers terug te komen tot 14-13. Maar gelukkig voor de Culemborgers was de tijd om en wist SGV de punten toch thuis te houden.