SGV maakt zich drukker om veld dan om wedstijd

CULEMBORG – ‘Het is de eerste scheidsrechter die zich bekommert om ons veld’, zegt coach Andre Pasman voorafgaand aan de wedstrijd van SGV tegen het Woerdense Reflex. Op een drassige, zompige ondergrond begint na een grondige inspectie van de spelleider dan toch het duel tussen de twee vierdeklassers.

In de eerste drie minuten krijgt SGV meteen drie doelpunten om de oren, wat enigszins wordt goedgemaakt door een benutte vrije bal van Lennart Persoon, gevolgd door een treffer van afstand van Martijn Verheij. Maar vanaf dan is het gedaan met de inzet van de thuisploeg. Het krijgt doelpunt na doelpunt om de oren van Reflex en staat volgens coach Pasman als ‘een stel zombies’ in het veld. De ploegen gaan de rust in met een dramatische tussenstand van 2-11.

Na een pittige peptalk in de rust, lijkt SGV wat meer beleving in het spel te leggen. Verheij en Persoon scoren nogmaals voor de Culemborgers, waarna Reflex de marge van 8 weer herstelt. Dan volgen twee treffers van Naomi en Lennart Persoon, een van Marjan Helmond en tot slot scoort Verheij nog een punt. Even leek de wedstrijd spannend te worden, toen de thuisclub de bezoekers naderde tot 8-13. Helaas bleek die gedachte een illusie en Reflex maakte de wedstrijd af door nog drie keer te scoren. SGV verliest met 8-16.

1 reactie