SGV te kort voor SKV

CULEMBORG – De tweede wedstrijd van de zaalcompetitie was voor de korfballers van SGV een zware pot. Doordat basisspelers Martijn Verheij en Michiel de Meij ontbraken, misten de Culemborgers veel lengte. Alle spelers van SGV kwamen een paar centimeter te kort vergeleken met hun tegenstanders van SKV uit Wageningen. Het verliest dan ook met 8-16.

Vanaf het begin van de wedstrijd heeft SGV veel pech met de kansen. De schoten draaien net uit de korf of missen op een paar centimeter hun doel. SKV weet daarentegen in de eerste helft wel 9 keer de korf te vinden. De verdienstelijk invallende Frits Visser scoort nog wel twee keer voor de thuisploeg, wat resulteert in een ruststand van 2-9.

In de tweede helft worden Ryanne van Culemborg en Eline Verschoor ingezet om de aanval wat te versterken, wat een gunstig effect heeft op het scoren in dat vak. Lennart Persoon en Timon Mertens (2) krijgen de gelegenheid punten te maken voor SGV. De Culemborgers weten dichter bij de bezoekers te komen, die op hun beurt steeds weer uitlopen. Doordat ook Bart Emons en Naomi Persoon (2) de korf weten te vinden, blijft de schade beperkt. Met 8-16 klinkt het eindsignaal.