Verpletterende start voor korfballers SGV

CULEMBORG – Tijdens de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen, laten de korfballers van SGV een verpletterende indruk achter. Waar de Culemborgers op het veld nog moeite hadden met Atilla uit Eindhoven, verplettert het team de Eindhovenaren met 21-10. “We hadden wat goed te maken na die net verloren wedstrijd op het veld,” zeggen trainers Emmie Bouman en Jan Gerritsen.

De SGV’ers schieten fel uit de starblokken, wat al snel resulteert in de 3-0. Martijn Verheij, Naomi Persoon en Lennart Persoon zijn de doelpuntenmakers. Als Atilla tegengas geeft, straffen de Culemborgers dit direct af via Naomi Persoon, Verheij en Marina Vermeulen. Op dat moment zet Atilla nogmaals aan, waarna door beide partijen afgewisseld wordt gescoord. Voor SGV leggen Michiel de Meij en Timon Mertens (2) de ballen in de korf. Het rustsignaal klinkt op een 5-9 stand.

Waar SGV vaak inzakt na de rust, opent Lennart Persoon nu de score, waarna een tegentreffer volgt, die direct dubbel wordt goedgemaakt door Verheij. Een volgend tegendoelpunt wordt weggevaagd door Vermeulen en opnieuw Verheij. Wanneer Atilla nog een keer scoort, walst SGV over de Eindhovenaren heen via Vermeulen, Verheij (2), Pauline Bakkenhoven en De Meij; 17-7. Een laatste stuiptrekking van de bezoekers, die driemaal op rij scoren wordt nog eenmaal afgestraft. Met steun van de invallende Eline Verschoor, die na twee jaar afwezigheid haar rentree maakt in het team, lopen de Culemborgers via Lennart Persoon, Verheij, Naomi Persoon en Vermeulen uit naar de eindstrand van 21-10.

1 reactie