SGV sterker dan Reflex

CULEMBORG – Zaterdag kregen de korfballers van SGV bezoek van Reflex uit Woerden. In de eerste helft van het veldseizoen werd ruim gewonnen van deze ploeg, maar gezien de resultaten van de afgelopen wedstrijden, zou dit duel niet direct gewonnen zijn. De Culemborgers strijden de hele wedstrijd lang en worden met de punten beloond. SGV wint met 12-8.

Na een teleurstellend zaalseizoen en een matige start van de tweede helft van de veldcompetitie, moeten er punten gepakt worden tegen het Woerdense Reflex om nog mee te kunnen strijden bovenin de middenmoot van de poule. In de eerste helft lijkt SGV het spel weg te geven. Na een 1-0 voorsprong komen de Culemborgers met 1-4 achter te staan. Dan start het team een inhaalrace en loopt het uit naar 6-4. Maar Reflex laat het daar niet bij zitten en weet de stand weer gelijk te trekken. De ruststand is 7-7.

In de tweede helft is het aan de thuisploeg om een gat te slaan. En dat lukt. De bezoekers weten nog slechts één bal in de korf gooien, wat te danken is aan het goede verdedigende werk van onder andere de debuterende Manon Matena. SGV scoort nog viermaal en bepaalt de eindstand op 12-8. Doelpuntenmakers zijn Martijn Verheij (7), Madelon Gerritsen (3), Timon Mertens en Naomi Persoon. Over twee weken