SGV speelt gelijk tegen Argus

WEESP – De eerste wedstrijd op het veld is voor SGV niet echt een knallend succes. Tegen het statistisch zwakkere Argus uit Weesp werd eerder ruim gewonnen, maar de returnwedstrijd leverde de korfballers uit Culemborg slechts 1 punt op. Het werd 7-7.

In de tweede helft van het veldseizoen is het voor SGV nog goed mogelijk om in de subtop mee te draaien. Daarvoor moet de wedstrijd bij Argus uit Weesp wel gewonnen worden. De Culemborgers beginnen goed. Naomi Persoon schiet de openingstreffer en de 2-0 in de korf, waarop direct twee tegendoelpunten volgen. Doordat een van de twee vakken van de Culemborg erg veel pech heeft met het scoren, kan SGV niet weglopen van haar tegenstander. Elk tweetal doelpunten wordt rechtgetrokken door de tegenstander. Met treffers van Martijn Verheij (2) en Timon Mertens gaan de teams met 5-5 de rust in.

In de tweede helft is het dus aan het tweede aanvalsvak om puntjes mee te sprokkelen. Helaas missen de vele kansen steeds de korf en lukt het de verdediging na twintig minuten niet langer Argus van het scoren af te houden. De thuisploeg loopt uit naar 7-5 met nog een minuut of tien op de klok. Gelukkig voor de Culemborgers is Mertens op schot; hij weet de laatste twee doelpunten te scoren, waardoor de eindstand wordt bepaald op 7-7. Volgende week komt Ter Leede uit Leerdam op bezoek.