SGV scoort te weinig

CULEMBORG – Om in de subtop mee te blijven doen, moet SGV dit weekend haar wedstrijd tegen studentenvereniging SkunK uit Nijmegen winnen. De teams zijn gelijkwaardig, maar helaas willen de ballen niet vallen. De Culemborgers verliezen met 8-12.

Al in de eerste paar minuten zet SGV de toon door via Martijn Verheij op een voorsprong te komen. De tegenstanders laten dat echter niet op zich zitten, en slaan drie keer zo hard terug. Omdat goede acties keer op keer net naast de mand vallen, duurt het een tijd voordat SGV qua score wat terugdoet. Toch vinden Timon Mertens en opnieuw Verheij de korf, waarna SkunK nogmaals scoort en de ruststand wordt bepaald op 3-4.

Vanuit de kleedkamers is het belangrijk voor de thuisploeg om voor het eerste doelpunt te tekenen. SkunK scoort echter vanuit de eerste aanval, en zet zichzelf op een veilige afstand door nogmaals te scoren. Naomi Persoon probeert wat terug te doen, maar ook dat doelpunt wordt dubbel afgestraft; 4-8. Dan richt SGV zich op via Verheij en Mertens, waardoor de marge wordt teruggebracht tot 2. Maar meteen loopt SkunK weer uit. Via Mertens en Daphne Vermeulen worden tegendoelpunten goedgemaakt, maar de marge blijft 4. SGV verliest met 8-12.