SGV onderuit tegen titelfavoriet

KESTEREN – Zaterdag troffen de korfballers van SGV de ongeslagen titelfavoriet Kesteren. Vol vechtlust schoten de Culemborgers uit de startblokken om er een spannende wedstrijd van te maken. Na de eerste helft bleek een overwinning voor de Culemborgers echter onmogelijk en toonde Kesteren zich oppermachtig. SGV verliest met 17-6.

In het begin lijkt het een spannende wedstrijd te worden omdat de teams gelijk op scoren, dan trekt Kesteren de lijn door maar stopt SGV. De 1-1 en 2-2 worden gescoord door Timon Mertens en Madelon Gerritsen, waarna Kesteren doorstoomt en acht keer achter elkaar scoort voordat Martijn Verheij net voor de rust nog twee doelpunten weet te maken; 10-4.

In de kleedkamers probeert coach Emmie Bouman de Culemborgers weer scherp te krijgen. ‘We spelen prima, zeker verdedigend. Maar ze zijn erg zuiver en het is aan ons de taak om ook te gaan scoren.’ De bezoekers houden het verdedigend de eerste acht minuten prima dicht. Toch weet Kesteren dan te scoren, wat Mertens tracht goed te maken; 12-5. Dan is het echt einde oefening voor de Culemborgers. Kesteren toont zich een ware winnaar en scoort vijfmaal achter elkaar. Invaller Erik Versteeg probeert de eer van de SGV’ers nog te redden. De eindstand wordt bepaald op 17-6.