SGV maakt kansen niet af

ZALTBOMMEL – Zaterdag was het tijd voor de returnwedstrijd van SGV bij De Maaskanters uit Zaltbommel. SGV begon goed aan de wedstrijd, maar maakte de kansen te weinig af. ‘We hebben de tegenstander goed op zijn zwakheden geprobeerd uit te spelen maar helaas teveel opgelegde kansen gemist,’ aldus coach André Pasman. De Culemborgers verloren met 13-8.

SGV komt in de eerste minuut al op voorsprong via een schot van Marjan Helmond. Na een tegendoelpunt scoorde ook Lennart Persoon, waarna De Maaskanters weer terugkwamen tot 3-2. Martijn Verheij schoot van afstand raak en zo gingen de eerste 15 minuten gelijk op. Maar toen zetten de spelers uit Zaltbommel de turbo aan en liepen uit tot 7-3, waarna Persoon opnieuw scoorde. Nu via een doorloopbal. Na nog een tegendoelpunt klonk het fluitsignaal en gingen de ploegen de rust in met een 8-4 achterstand.

Vooral in de tweede helft was SGV de sterkere partij met een hoger percentage balbezit. Helaas werden kansen te weinig afgemaakt. Vanuit de kleedkamers scoorden De Maaskanters direct, waarna Helmond, Lukas Verweij en Simone Wijkmans SGV tot twee punten afstand van De Maaskanters brachten; 9-7. Minutenlang bleven vervolgens de doelpunten uit. SGV kreeg handenvol kansen, maar de bal wilde de korf niet vinden. Na nog twee tegendoelpunten, een doorloopbal van Persoon en nog twee tegentreffers, werd de eindstand bepaald op 13-8.

1 reactie