SGV houdt Onder Ons onder zich

CULEMBORG – ‘Ik ben nog nooit zo gespannen geweest voor een wedstrijd’, zegt SGV-coach Andre Pasman voor aanvang van de wedstrijd van SGV tegen hekkensluiter Onder Ons uit Doorwerth. De coach doelt op de wisselvalligheid van de Culemborgers, die het deze wedstrijd daardoor nog best wel eens moeilijk zouden kunnen krijgen. Toch bewijst het team de coach zijn ongelijk. SGV wint met 17-13.

In het begin van de eerste helft belooft het een heel spannende wedstrijd te worden. Na een openingsdoelpunt van Onder Ons, zorgen Lennart Persoon en Martijn Verheij voor een voorsprong, waarna ook de Doorwerthers tweemaal scoren. Dan is het aan SGV de spanning bij coach Pasman weg te halen. Via nogmaals Lennart Persoon, Daphne Vermeulen, Marjan Helmond, Naomi Persoon en Timon Mertens, komt SGV op een voorsprong van 7-3. De Culemborgers krijgen er een tegen, waarna Verheij nogmaals scoort. Na nog een tegendoelpunt scoren Verheij en Mertens. In de laaste minuut vindt Onder Ons nog eenmaal de korf, waarna Mertens een doorloopbal vanuit de diepte scoort. Ruststand: 11-6.

In de tweede helft laat Onder Ons toch meer van zich horen. Het scoort in korte tijd twee keer. Maar Lukas Verweij en Lennart Persoon maken dat goed. Onder Ons komt goed mee met de scores van SGV; tegendoelpunten worden goed gemaakt door Verheij, Verweij en de invallende Ryanne van Culenborg (2). SGV bewijst haar coach zijn ongelijk, houdt de punten thuis en wint met 17-13.