SGV komt net tekort

De korfballers van SGV spelen zaterdag een matige wedstrijd bij Ter Leede in Leerdam. De Culemborgse selectie creëert veel kansen, maar maakt er te weinig af. Het verliest in Leerdam met 10-9.

Onder leiding van coach Emmie Bouman begint SGV de competitie tegen de sterk verjongde selectie van Ter Leede. Het komende seizoen bestaat het eerste team van SGV uit dames Melissa van de Ven, Eline Verschoor, Madelon Gerritsen en Naomi Persoon en heren Martijn Verheij, Reinout van de Kort, Timon Mertens en Lennart Persoon.

Ondanks dat de ploeg uit Leerdam de laatste jaren vaak te vinden was in de onderste regionen van de ranglijst, lijkt SGV altijd moeite te hebben met deze tegenstander. Zo ook zaterdag. De Leerdamse selectie neemt binnen twee minuten een 2-0 afstand van de bezoekers via twee zuivere schoten. Via Eline Verschoor en Timon Mertens geeft SGV antwoord en doet Martijn Verheij er nog een schepje bovenop. Nu is het zaak voor de Culemborgers om deze voorsprong uit te bouwen. Toch trekt Ter Leede de stand weer gelijk, waarna Mertens nogmaals scoort. Dan loop de thuisploeg uit tot een 7-4 voorspong door onder andere twee strafworpen. Melissa van de Ven brengt de ruststand op 7-5.

In de tweede helft komt het spel een tijd lang niet van de grond. Het veld is erg zompig en de luchtvochtigheid hoog, zodat het speltempo laag ligt. Dat maakt dat er lang niet gescoord wordt. Ter Leede verbreekt de stilte met een afstandsschot, dat Reinout van de Kort beantwoordt met een gescoorde strafworp. Een tegendoelpunt wordt door Mertens goedgemaakt, die erg veel ruimte krijgt van zijn tegenstander. Helaas worden van vele kansen maar een paar benut, waardoor SGV achterblijft in de score. Wanneer Ter Leede met nog 10 minuten op de klok zijn laatste doelpunt scoort, is het aan SGV om nog wat uitgelezen kansen te benutten. Vele doelpogingen schieten net uit de korf of raken alleen de mand en met nog twee treffers van Naomi Persoon en Van de Ven wordt de slotfase van de wedstrijd nog erg spannend. Helaas houden pechschoten aan en komt SGV net te kort. Als het fluitsignaal klinkt op een stand van 10-9 moeten de Culemborgers zonder punten naar huis.