SGV pakt tweemaal winst

De korfballers van SGV hebben een goede week achter de rug. Nadat een doordeweekse wedstrijd op woensdag tegen Argus uit Weesp met een 17-9 overwinning is afgesloten, trekt de Culemborgse selectie de stijgende lijn door en wint ook op zaterdag van De Corvers uit Hilversum. Met 15-13.

Na een matige start van het seizoen met een verliespartij in Leerdam, begint het Culemborgse achttal woensdag scherp aan de wedstrijd tegen Argus. Dit mocht niet nog een keer gebeuren! Na een sterke eerste helft, waarin SGV direct uitloopt via Martijn Verheij (3), Reinout van de Kort, Eline Verschoor, Naomi Persoon en Madelon Gerritsen, kan de tweede helft begonnen worden met een 7-4 voorsprong. De Culemborgers hebben het vertrouwen terug, waardoor de tweede helft rustig uitgespeeld kan worden. Het wordt 17-9. Doelpuntenmakers: Naomi Persoon (3), Lennart Persoon (2), Timon Mertens (2), Melissa van de Ven, Verheij en Van de Kort.

Om deze lijn vast te houden, moet de ploeg van coach Emmie Bouman zaterdag wel een tandje bijzetten. De Corvers uit Hilversum komen op bezoek en laten zien dat ook zij kunnen scoren. In de eerste helft loopt de stand zeer gelijk op. Afwisselend nemen de twee ploegen de leiding en geen moment is er een marge van meer dan 2. Met een 9-10 achterstand gaat SGV de rust in.

Dan is het zaak voor de Culemborgs om de koppositie over te nemen. Ze slagen erin meer te scoren dan de Hilversumse selectie en houden in een bloedstollende slotfase (het wordt nog 14-13) de voorsprong vast. SGV wint met 15-13. Doelpunten komen van Martijn Verheij (4), Lennart Persoon (3), Frits Visser (2), Reinout van de Kort (2), Timon Mertens, Naomi Persoon, Melissa van de Ven, Madelon Gerritsen.