Historische dag voor SGV

Zaterdag 3 september spelen de korfballers van SGV hun eerste competitiewedstrijd op hun nieuwe kunstgrasvelden aan de Sportlaan in Culemborg. De C1-jeugd betreedt als eerste de langverwachte speelvelden en weet haar wedstrijd met een 5-1 winst af te sluiten; Een goed begin van een nieuw tijdperk voor korfbalvereniging SGV.

Het is een bijzondere dag voor de vereniging. Na jarenlange overlegsessies met de gemeente, hockeyvereniging CMHC, atletiekvereniging Statina en nog veel meer verenigingen en instanties worden begin zomer 2011 de eerste grasrollen geplaatst en twee maanden later zijn de velden dan eindelijk speelklaar.

Wanneer de aspiranten de velden betreden voor de eerste officiële wedstrijd op het nieuwe gras, breekt voor SGV een nieuw tijdperk aan. Voorheen was er altijd wat gekluns met lijnen en grondpinnen tijdens het uitleggen van het veld. Dat is voor altijd verleden tijd. Lijnen die op het gras getekend zijn liggen volgens officiële afmetingen en ook korfbalpalen kunnen maar op een manier de grond in. De nieuwe velden zijn van alle gemakken voorzien.

De oude grasvelden aan de Middelcoopstraat werden net na de winter onbruikbaar wegens uitbreiding van de hockeyvereniging, waar SGV altijd een clubhuis mee deelde. Maar omdat SGV in het voorjaar nog wel wedstrijden speelt, werd de korfbalvereniging tijdelijk ondergebracht op de voetbalvelden van Focus ’07 in de wijk Parijsch. SGV is Focus’07 nog altijd erg dankbaar voor de gastvrije ontvangst en facilitering.

SGV is druk bezig met het organiseren van acties, het vinden van sponsoren en het verzamelen van meubels, mankracht en materiaal voor de bouw en inrichting van de nieuwe kantine die in het voorjaar van 2012 moet worden opgeleverd. De vereniging hoopt op een voorspoedige bouw van het clubhuis en een mooie voortzetting van de nieuwe weg die SGV is ingeslagen.