SGV houdt flitsende start niet vast

CULEMBORG – Ondanks dat de korfballers van SGV ijzersterk begonnen tegen directe tegenstander ESDO uit Kockengen, konden ze de voorsprong niet vasthouden. Het Culemborgse achttal verliest in eigen huis met 7-13.

Door het sterke verdedigende werk van SGV kregen de bezoekers uit Kockengen nauwelijks de kans om lange aanvallen op te zetten. Een enkele doelpoging draaide ongelukkig uit de korf en aan de andere kant opende Reinoud van der Kort de score voor SGV, gevolgd door Naomi Persoon. Eenmaal in de flow van het scoren schrijft ook Melissa van de Ven een doelpunt bij voor SGV. Maar dan wordt ESDO wakker. Een tegendoelpunt volgt, waarna Madelon Gerritsen een treffer voor haar rekening neemt. De Culemborgers staan met 4-1 voor. Dan geeft ESDO in de laatste zeven minuten flink gas en gaat met een voorsprong van 4-5 de rust in.

Het belooft een spannende wedstrijd te worden. Omdat SGV in de eerste helft de kans verzuimt om op een grote voorsprong te komen, is het van belang in de tweede helft bij te blijven. Na een openingstreffer van de bezoekers scoort Timon Mertens voor SGV. Dan slaat de wedstrijd om. Waar SGV goede kansen creeert maar danwel door tegenwind danwel door te gehaaste schoten keer op keer mist, toont ESDO zich erg zuiver. In de 24ste minuut weet Mertens de 6-10 te scoren, maar ook deze treffer wordt driedubbel afgestraft door de bezoekers, waarna Mertens ook het laatste doelpunt voor zijn rekening neemt. Als SGV het sterke spel van de eerste helft had doorgezet was het een spannendere wedstrijd geweest dan nu. Volgende week staat de laatste wedstrijd van de eerste helft van het veldseizoen op het programma. De Culemborgers reizen af naar Utrecht voor een duel met het ongeslagen studententeam van Hebbes.