SGV scoort te weinig om te verrassen

UTRECHT – De laatste wedstrijd van de korfballers van SGV was het duel met koploper Hebbes uit Utrecht. Door de scorende heren van het studententeam uit te schakelen wisten de Culemborgers het spel lang dicht te houden. Doordat het zelf verzuimde te scoren, verloor SGV met 12-4 haar laatste competitiewedstrijd van de eerste helft van het veldseizoen.

Doordat SGV verdedigend erg scherp is en Hebbes slechts weet te scoren uit een strafworp en een vrije bal, hebben de Utrechters aan SGV een redelijk moeilijke tegenstander. Zeker als de 3-0 wordt afgestraft door treffers van Timon Mertens en Martijn Verheij en het met nog 5 minuten op de klok nog 3-2 staat. Dan zet Hebbes even aan en gaan de teams met een 5-2 tussenstand de rust in.

Waar SGV in de eerste helft effectief verdedigde, kon Hebbes in de tweede helft de voorsprong sterk uitbreiden. Coach Emmie Bouman is zeker niet ontevreden over het spel van de Culemborgers: “De aanpassing in de verdediging werkte in de eerste helft goed. Alleen wanneer je dan zelf aanvallend niets brengt wordt het moeilijk. De tegenstander was wel creatief genoeg om andere mogelijkheden te zoeken om wel tot score te komen.” De Culemborgers weten via Naomi Persoon en Christiaan de Sain nog twee keer te scoren, maar dat was te weinig om Hebbes te verrassen. SGV sluit de laatste wedstrijd af met een 12-4 verlies tegen de koploper.