SGV fortuinlijk op eigen veld

CULEMBORG – Na een net-verloren wedstrijd in Maastricht vorige week, laat SGV zich tegen Fortuna ’68 uit Knegsel van haar sterke kanten zien. Het achttal van hoofdtrainersduo Emmie Bouman en Jan Gerritsen toont zich sterker in de tweede helft en wint met 15-10.

In het eerste kwartier van de wedstrijd laat SGV zien dat het verdedigend sterk in elkaar zit. Terwijl in de aanval geknokt wordt voor de eerste twee doelpunten die op naam komen te staan van Madelon Gerritsen en Timon Mertens, houdt de verdediging haar tegenstanders strak. Na een tegendoelpunt en een omdraaibal van Naomi Persoon (3-1), weet Fortuna’68 de stand gelijk te trekken. Net op tijd krijgt Lennart Persoon een strafworp mee, die wordt benut door Bart Emons. De bezoekers antwoorden met nog twee doelpunten, waardoor SGV met een 4-5 achterstand de kleedkamers opzoekt.

Na de rust trekt Fortuna haar stijgende lijn door en scoort het nogmaals in de tweede minuut. De zeer verdienstelijk invallende Emons maakt een einde aan deze opleving en scoort nog tweemaal. SGV laat zich voor de laatste keer op een achterstand brengen, waarna het d’r op (via Mertens) en d’r over gaat (via een door Emons benutte strafworp). Als Naomi Persoon van afstand een kans benut, (9-7) begint de vechtlust van Fortuna wat weg te zakken. Het heeft hier en daar nog wel een kans, maar tegendoelpunten worden steeds dubbel goedgemaakt door Martijn Verheij en een door Persoon uitgelokte strafworp die opnieuw door Emons wordt gescoord, (11-8) Verheij die tweemaal zijn tegenstander in de luren legt en een doorloopbal scoort, (13-9) en tot slot Emons en Verheij die de laatste twee doelpunten voor hun rekening nemen. SGV wint met 15-10.