Bijscholing met Gert-Jan Kraaijeveld

De Nederlandse Korfbal Trainers Vereniging (NKTV) organiseert op vrijdag 24 september 2010 in het clubhuis van de korfbalvereniging Synergo te Utrecht een bijscholing met Gert-Jan Kraaijeveld waarbij het onderwerp “De zin en onzin van video analyse in het korfbal” zal worden behandeld. Aanvang om 21.00 uur.

Gert-Jan Kraaijeveld is bekend als speler van Deetos/Volhuis. Na zijn actieve korfballoopbaan werd hij coach van ADO ’s Gravendeel, TOP Sassenheim, Deetos/Volhuis, Fortuna/MHIR en vanaf april 2010 is hij assistent bondscoach van het Nederlands korfbalteam.

Video analyse heeft zijn weg gevonden in de korfbal wereld. Waar in de vorige eeuw op beperkte schaal door trainers werd geëxperimenteerd met video opnames van wedstrijden, is door het goedkoper worden van vooral digitale video systemen, nu video analyse ter beschikking gekomen voor elke korfbalploeg.

De vraag die menige korfbalcoach zich gesteld zal hebben is of het zinvol is om video analyse bij zijn ploeg te introduceren.

Gert-Jan zal vanuit zijn coach ervaring aan de hand van een aantal praktische voorbeelden de zin en onzin van video analyse aan de orde stellen.

Hierbij zal aandacht worden geschonken aan vraagpunten zoals:

ü  Gebruik van video door de coach om zijn eigen wedstrijdanalyse te ondersteunen;

ü  Het aanbieden van beelden aan de spelersgroep of aan individuele spelers(sters);

ü  Gebruik van video van de tegenstander naar de komende wedstrijd toe;

ü  Praktische inrichting van de bespreking van de video.

Na de presentatie zal er ruimte zijn voor vragen en discussie.

Deze bijscholing is voor een ieder gratis bij te wonen.