SGV D1 kampioen!

D1 kampioenAfgelopen Zaterdag was het eindelijk zover voor de D1 van SGV, een groep waarvan de meeste kinderen afgelopen seizoen via schoolkorfbal lid waren geworden. Mede daarom hadden ze het eerste seizoen nog wel eens moeite om hun wedstrijdjes te winnen. Maar deze dag konden ze dag kampioen worden.

Nadat ze het hele seizoen pas 1 punt hadden laten liggen, vorige week in Geldermalsen tegen Animo (2-2) waarvan ze eerder thuis hadden kunnen winnen met (8-1), mochten ze na ook al twee wedstrijden tegen Tiel ’72 gewonnen te hebben (5-1 0-11) hun tweede wedstrijd tegen Kesteren gaan spelen. Deze hadden ze uit al met 1-11 verslagen. We konden dus met de volste vertrouwen de wedstrijd tegemoet gaan. Na een spannende eerste helft. waarin het door een prachtige doorloopbal van Lizzy 1-0 werd, volgde Daan dit voorbeeld en scoorde op eenzelfde wijze de 2-0. Nadat Kesteren nog voor rust terug kwam via een mooi schot tot 2-1 kon de D1 met een voorsprong aan de 2de helft beginnen.

Brigitte opende de score in deze helft met een mooi afstandschot 3-1. Leroy had gelijk dit trucje afgekeken en legde de 4-1 erin. Nadat lizzy de 5-1 via nog een doorloopbal scoorde kon Kesteren ook met een doorloopbal nog een maal scoren 5-2. Nadat de scheidsrechter had afgefloten was het kampioensschap een feit.

De D1 is kampioen en we gaan ons uiterste best doen om dat in het zaalseizoen ook weer te worden!

2 reacties