Doordeweekse succesjes

Met een vrijwel geheel nieuw team begonnen we dit jaar aan de midweekcompetitie. Uit het midweekteam van vorig jaar waren alleen Johannes en Carla overgebleven. Gelukkig wilden André, Lukas, David, Renske, Ryanne en Marjan ook gaan midweken. Samen precies acht spelers dus, best spannend (met dank aan super-invallers Mike en Christiaan en reservedame Nisette is dat tot nu toe helemaal goed gekomen; bedankt! Hopelijk mogen we nog vaker een beroep op jullie doen J)

Op de eerste (en tevens laatste) gezamenlijke training kreeg ik er meteen zin in; dat gaat wel goed komen dit seizoen! En ja hoor, na 4 wedstrijden mag ik dit stukje al schrijven, omdat we in de eerste helft van de veldcompetitie kampioen zijn geworden! De eerste twee wedstrijden werden overtuigend gewonnen (Fortissimo uit 9-17 en Victum thuis 14-5). Daarna zouden we twee weken achter elkaar tegen Tweemaal Zes spelen, de nummer twee in de poule. Bij de uitwedstrijd blonken we niet uit in goed spel, maar we wonnen toch overtuigend met 5-12. In de thuiswedstrijd zou de beslissing voor het kampioenschap vallen en er was dan ook best veel publiek. We hadden iets meer moeite met Tweemaal Zes dan de week ervoor en het werd dan ook iets spannender. Maar toch sloten we de wedstrijd weer verdiend met winst af: 13-10. En dus waren we kampioen! Renske had naar eigen zeggen al sinds de eerste wedstrijd een slagroomtaart in haar koelkast staan voor deze gelegenheid, maar gelukkig had de TC voor een iets verser taartje gezorgd. Bart en Marina feliciteerden ons met het resultaat en natuurlijk dronken we er nog een glaasje (AA/aquarius in 3 kleuren/seven-up/cola/cassis/dubbelfriss/… eh… wat nog meer, Marjan?) op voor we naar huis gingen. Om vervolgens op donderdagochtend heel vroeg een mail te krijgen van onze o-zo-actieve aanvoerster:

“700 op donderdagmorgen hoor ik een stem die heel zachtjes tegen me zegt:
 KAMPIOENEN,KAMPIOENEN,KAMPIOENEN OLE OLE”

Ryanne wierp zich namelijk meteen op als aanvoerster en vervult die rol zo goed, dat we niet meer anders willen. Het leidt haar misschien wel wat af van de wedstrijd, want haar scorend vermogen lijkt wat achteruit te gaan, maar met ons scorende team (in 2 van de 4 wedstrijden hebben alle spelers hebben gescoord!) hebben we dat er wel voor over 😉

Nu de laatste twee wedstrijden nog winnen, zoals het een echt kampioen betaamt, en dan op naar een even succesvol en gezellig zaalseizoen!!

1 reactie

1. ryanne

nou wierp me niet echt op hoor,maar er stond niemand te springen om het te doen.Wat verrassend!!!!Ik laat graag anderen scoren hahaha laten we het daar maar op houden!Voor de rest doen we het idd prima!Good luck in de zaal teamgenoten!!!!
    gr ryanne