Ondanks weinig doelpunten winst voor SGV

ROERMOND – Voor de laatste wedstrijd van de eerste helft van het veldseizoen, trokken de korfballers van SGV nogmaals naar het zuiden van het land. Onder temperaturen tussen de 7 en de 9 graden, moest de laatste wedstrijd gespeeld worden op een winderig stuk gras in Roermond tegen Ready ’60. Er wordt in totaal maar 7 keer gescoord, maar SGV heeft daar het merendeel van. De Culemborgers winnen met 3-4.

De wedstrijd komt moeilijk op gang. Polsen zijn te koud en stijf om goede schoten af te leveren en tot overmaat van ramp, krijgt tegenpartij Ready ’60 een strafworp mee. Die wordt benut. Niet lang daarna schiet Martijn Verheij de gelijkmaker binnen. Opnieuw weet Ready de korf te vinden en brengt SGV weer op achterstand. Maar ook Naomi Persoon weet van afstand, en met hulp van een fikse windvlaag een doelpunt te scoren. Ruststand: 2-2.

Vanuit de kleedkamers weet de verdediging van SGV alle ballen op tijd te onderscheppen, waardoor het heel lang gelijk blijft. Helaas weten de Roermonders toch te scoren. Toch weet Verheij nog een keer te scoren, waarna de laatste paar minuten ingaan. Als Lennart Persoon van afstand ook nog eens raak schiet, is het voor de Culemborgers de taak om de bal in bezit te houden. Echte aanvallen komen er niet meer, de spelers zijn werkelijk verkleumd van de kou. Als de scheidsrechter fluit, kan SGV terugkijken op een goede wedstrijd, weliswaar met weinig doelpunten, die verdiend wordt gewonnen met 3-4.