Misleidende uitslag SGV

CULEMBORG – Omdat de korfballers van SGV de tweede helft van de veldcompetitie nog geen verliespunten heeft geleden, begint het positief aan de wedstrijd tegen koploper Reeuwijk uit het gelijknamige dorp. ‘Helaas gingen de kansen er niet in. Reeuwijk was de betere ploeg, maar de uitslag geeft de wedstrijd niet goed weer.’ zegt coach André Pasman.

De ongeslagen korfballers uit Reeuwijk zijn vastberaden ook bij SGV geen punten te laten liggen. En hoewel de Culemborgers vergeleken met de rest van de poule met het kleinste verschil verloren van de koplopers, vandaag lukt het ook SGV niet om de score laag te houden. Na vier tegendoelpunten gooit Martijn Verheij, die naast de wedstrijd ook een onderling duel uitvecht met zijn broer, die voor de tegenpartij speelt, van een afstandje de bal in de korf; 1-4. Na een tegendoepunt scoort ook Lennart Persoon, waarna Reeuwijk in de laatste minuut nog scoort. Ruststand: 2-6.

Na de rust krijgen de Culemborgers nog 6 doelpunten om de oren. SGV speelt goed en aan kansen is bij de thuisploeg geen gebrek, maar geen schot wordt goed afgemaakt. En daar heeft de tegenpartij nou net geen last van. Madelon Gerritsen, die in de 10e minuut van de eerste helft het speelveld al had betreden voor de geblesseerde Naomi Persoon, scoort na dik een kwartier spelen in de tweede helft. Na nog twee tegendoelpunten scoort ook Lukas Verweij. De bezoekers ronden nog twee kansen af en winnen makkelijk met misleidende 4-16 eindstand.

1 reactie