Bouman en Gerritsen nieuw hoofdtrainersduo SGV

Contract tekenen hoofdtrainersNa drie jaar gewerkt te hebben met voormalig hoofdtrainer André Pasman, heeft korfbalvereniging SGV sinds augustus niet één, maar twee nieuwe hoofdtrainers. Het duo Emmie Bouman en Jan Gerritsen neemt het komend jaar de training en coaching van zowel het eerste als het tweede seniorenteam van SGV op zich. Ze tekenden vorige week hun contract.

“Één van onze hoofddoelen is om meer spelplezier te genereren bij de spelers. We hadden het idee dat dat het afgelopen jaar van tijd tot tijd ontbrak.” legt Bouman uit. Vanuit daar wil het duo de spelers op een hoger niveau brengen. Ondanks tegenvallende resultaten tot nu toe, zijn de trainers positief. “Als we dachten dat er geen potentie in deze spelersgroep zou zitten, waren we er nooit aan begonnen,” vindt Gerritsen. Bouman vult aan dat ze vooral in de trainingen willen werken aan het nabootsen van wedstrijdsituaties. “We willen trainen met verdedigers, druk tijdens de trainingen. En we moeten werken aan de schoten; er worden in de wedstrijd nog te weinig kansen afgemaakt.” meent Bouman.

ritsema-gerritsen-bouman-emonsBouman en Gerritsen komen beide vanuit de vereniging. “Het vinden van een nieuwe hoofdtrainer wilde niet lukken en met ons kunstgras wat steeds wordt uitgesteld en het spelen in de vierde klasse, was de kans niet groot dat er snel een hoofdtrainer gevonden zou worden.” legt Bouman uit. “Wij wilde de vereniging helpen door als duo het hoofdtrainerschap op ons te nemen.”

Vorige week tekenden de nieuwe hoofdtrainers hun contract. “We gaan voor veel afwisseling in de trainingen, het leren ‘lezen’ van een wedstrijd en het uitbouwen van de goede momenten tijdens de wedstrijdsituaties.” zegt Gerritsen. “We hebben er zin in.”