Trainer Pasman coacht laatste wedstrijd

CULEMBORG – Het thuisduel van korfbalvereniging SGV tegen het Nieuwpoortse Triade staat in het teken van het afscheid van coach André Pasman. Na een saaie wedstrijd die de Culemborgers met 5-11 verliezen, bedanken de vereniging en het team hem voor 3 jaar hoofdtrainerschap bij SGV.

Na een trage eerste helft waarin de thuisploeg met 3-7 achter staat met doelpunten van Timon Mertens, Daphne Vermeulen en Marjan Helmond, geeft de trainer voor het laatst een peptalk aan zijn team in de kleedkamers van SGV.

Naast het veld worden al bloemen neergezet voor de vertrekkende coach. Maar niet alleen Pasman is deze wedstrijd voor het laatst. Ook Simone Wijkmans en Marjan Helmond vertrekken uit de selectie. Wijkmans verlaat de vereniging, en Helmond kiest voor het midweekteam van de Culemborgse vereniging. Na enkele tegendoelpunten, treffers van Lukas Verweij en Naomi Persoon en twee publiekswissels voor de vertrekkende dames, klinkt het eindsignaal bij een stand van 5-11. SGV miste veel teveel kansen, waardoor ze de wedstrijd uit handen gaven.

De laatste twee wedstrijden van de competitie worden door SGV gespeeld met een vervangende coach langs de lijn. Wie volgend seizoen hoofdtrainer wordt van de vereniging, is nog niet bekend.