SGV2 vlamt in 2e helft maar verliest

Omdat SGV 1 enkele weken vrij is, is er geen verslag op de site te vinden. Reden genoeg dus om maar eens wat op de site zetten van het andere selectie team van SGV. Zoals de naam van de titel al doet vermoeden, heeft SGV 2 zaterdag 15 januari, de altijd lastige uitwedstrijd tegen Tiel 3 met 19-9 verloren.

Dat de wedstrijd een lastige zou gaan worden, was van te voren al bekend, gezien de thuiswedstrijd tegen Tiel 3 ( 5-24 ) en de huidige stand op de ranglijst, waar Tiel 3 de 1e plaats inneemt met een ongeslagen status.

In de 1e helft wist SGV 2 niet in de buurt van de tegenstander te blijven, die daardoor simpel uitliep naar een 15-5 ruststand.
Deels door de goed spelende tegenstander en deels door het onrustige spel van SGV 2 in de eerste 30 minuten, waaraan het SGV vooral ontbrak aan doelpunten, werd SGV 2 onder de voet gelopen, waarbij sommige spelers ook regelmatig conflicten hadden met de scheidsrechter, wat helaas leidde in een onterechte gele kaart voor Frits.

Nadat in de rust de spelers wat waren afgekoeld en zij weer wat tot rust waren gekomen, kon er met een goede instelling aan de tweede helft worden begonnen.

Een tweede helft waarin SGV 2 liet zien dat het onverklaarbaar is dat de ploeg nog steeds puntloos onderaan staat. Men werkte zich volledig uit de naad in dienst van de ploeg, en Tiel 3, wat in de 1e helft zo makkelijk over SGV 2 heen denderde, kreeg het steeds moeilijker en raakte daardoor ook het spoor bijster, wat resulteerde in onderlinge irritaties. SGV 2 liet zien in de 2e helft dat het wel degelijk kan korfballen, en wist in de 2e helft 4x te scoren, en wat nog belangrijker is, zij lieten, door goed georganiseerd te verdedigen, ook de tegenstander maar 4x scoren.

De 9 gescoorde doelpunten van SGV kwamen op naam van Frits ( 1x ), Christiaan 2x ), Erik ( 3x ) en Lennart ( 3x )

Dit resultaat, vooral behaald in een goed spelende 2e helft, verdient een groot compliment aan de hele ploeg en biedt perspectief voor de komende wedstrijden in de zaal en de 2e helft veld. En zoals ik het nu inschat zullen we zeker nog wat punten binnenhalen, door vooral collectief goed te blijven spelen.

Jan Gerritsen