Doelpuntenfestijn bij SGV vs SKV

CULEMBORG – De eerste wedstrijd na de jaarwisseling geldt voor de korfballers van SGV als een verademing. De korf wordt vaak gevonden en hoewel SKV uit Sleeuwijk de Culemborgers in de eerste helft flink laat zweten, weet SGV de rust te bewaren en wint het met 23-14.

10153000_10145091

In de eerste tien minuten krijgen de Culemborgers flink op hun kop van de Sleeuwijkers.
Naomi Persoon opent de score, maar het doelpunt wordt meteen afgestraft door SKV, wat driemaal scoort. Dan legt Lennart Persoon de bal in de korf, wat wederom resulteert in twee tegendoelpunten De Culemborgers laten zich echter niet kisten en scoren via Michiel de Meij en Timon Mertens. Dan komt de thuisploeg steeds een puntje dichterbij; De Meij, Martijn Verheij en Lennart Persoon scoren omstebeurt en met enkele tegendoelpunten van SKV staat het na 25 minuten gelijk: 8-8. Dan geeft SGV gas om met een voorsprong van vier doelpunten de rust in te gaan. Doelpuntenmakers zijn Verheij en Persoon. Ruststand: 12-8.

In de rust krijgt SGV de opdracht meteen te scoren en de marge uit te bouwen. Toch weet SKV eerder de korf te vinden. Gelukkig voor de thuisploeg wordt het tegendoelpunt dubbel en dwars goedgemaakt door Mertens, Verheij, Lennart (2x) en Naomi Persoon; 17-9. Dan zet SKV nog eens aan en brengt het de marge terug naar vijf. Mertens scoort een strafworp, waarna SKV, Lennart Persoon en opnieuw SKV scoren; 19-14. Dan maken Verheij (2x) en Persoon (2x) de wedstrijd af. De Culemborgers winnen na een moeizame start glorieus met 23-14.