SGV zeer sterk tegen zaalkampioen

WAGENINGEN – Zaterdag speelden de korfballers van SGV hun laatste zaalwedstrijd bij SKV in Wageningen. In de poule waren de Wageningers al kampioen geworden, en deze wedstrijd was voor de eindstand slechts een formaliteit. Na de huldiging van SKV werd een erg leuke, afwisselende en van de kant van SGV, sterke wedstrijd gespeeld die eindigde in 21-15.

Na de nederlaag in eigen huis van een week eerder tegen Ter Leede, hebben de Culemborgers wel wat recht te zetten. Het snelle spel van SKV lijkt de bezoekers niet van de wijs te brengen en een openingstreffer van de Wageningers wordt direct goedgemaakt door een vrije bal van Naomi Persoon. De thuisploeg zet eens goed aan en binnen 5 minuten staat het al 5-1, wanneer Melissa van der Ven van afstand de korf weet te vinden. Ook nu loopt SKV stevig uit naar 10-2. Dan hebben de bezoekers het gat gevonden. Persoon scoort tweemaal, gevolgd door treffers van Van der Ven en Frits Visser. Via een tegentreffer wordt de ruststand bepaald op 11-6.

Coach Emmie Bouman, die zichtbaar zit te genieten van het spel van haar ploeg, laat in de rust haar tevredenheid blijken en stuurt haar team het veld weer op met de boodschap er gewoon een goede en leuke wedstrijd van te maken als positieve afsluiter van een zeer matig seizoen. Doelpunten van de thuisploeg worden om en om goedgemaakt door spelers van SGV. Visser (2), Persoon (2), Timon Mertens (2), Reinoud van der Kort (2) en Van der Ven scoren voor de bezoekers, waar de Wageningers in de tweede helft slechts 1 doelpunt meer scoren dan hun bezoekers. Een met 21-15 verloren, maar zeer sterke wedstrijd van de Culemborgers als afsluiter van een zwak zaalseizoen. Op zaterdag 31 maart begint de tweede helft van de veldcompetitie.