SGV strijdt maar verliest

WAGENINGEN – Voor de tweede wedstrijd van het nieuwe jaar reisden de korfballers van SGV af naar de nummer twee uit de poule: SKV uit Wagingen. De Culemborgers werkten hard maar verloren met 21-10.

‘Niet echt een uitslag die de wedstrijd goed weerspiegelt. SKV speelde niet veel beter, maar maakte wel de kansen beter af. Zeker in de tweede helft,’ vindt SGV-coach Andre Pasman. Omdat SGV heel wat goed te maken had vergeleken met de laatste wedstrijd tegen SKV in de zaal, startten de Culemborgers fel, wat zich meteen uitbetaalde in de 1-0 gescoord door Naomi Persoon. Na een gelijkmaker van de thuisclub, scoorde ook Lukas Verweij. SKV, dat voor de tweede keer deze wedstrijd achter stond, zette de turbo aan en scoorde drie keer op rij, gevolgd door een doelpunt van Martijn Verheij; 4-3. Opnieuw voelde SKV de hete adem van SGV in zijn nek en zette nogmaals aan; 8-3. Simone Wijkmans legde een omdraaibal in de mand, gevolgd door een benutte vrije bal van Persoon. SKV scoorde nog tweemaal voor de rust; 10-5.

Vanuit de kleedkamers was het wederom SGV dat als eerste de korf vond. Verweij scoorde een afstandschot. SKV maakte het tegendoelpunt goed door tweemaal te scoren, gevold door twee treffers van Verheij en een doelpunt van Timon Mertens; 12-9. Maar dan is het afgelopen met het scoren van SGV. De Wageningers draaien hun eigen scoren om en lopen uit tot 21-9, waarna Verheij nog eenmaal terugslaat in de laatste minuut. Eindstand; 21-10.

1 reactie