SGV speelt sterke tweede helft bij Reflex

WOERDEN – Ook zaterdag wisten de korfballers van SGV hun winstenreeks voort te zetten. Bij Reflex in Woerden gaf de ruststand van 4-3 een zeer verkeerd beeld van de wedstrijd. In de tweede helft wisten de Culemborg hun kansen af te maken. De wedstrijd eindigde in 4-11.

Om in de subtop mee te spelen moeten de Culemborgers de wedstrijd bij Reflex winnend afsluiten. De geblesseerde doelpuntenman Martijn Verheij wordt zeer verdienstelijk vervangen door Frits Visser, waardoor SGV bij kan blijven qua scores. De openingstreffer wordt gescoord door Naomi Persoon, waarna Reflex direct een antwoord heeft. Lennart Persoon zet SGV weer op een voorsprong, waarna Reflex de leiding neemt. Met een treffer van Visser en een doelpunt van de thuisploeg gaan de teams de rust in met een 3-4 tussenstand.

Waar in de eerste helft lange en goede kansen met pech eindigen in een onderschepping van de thuisploeg, heeft SGV in de tweede helft kansen die beter worden afgerond. Reflex heeft geen schijn van kans meer en verzuimt dan ook te scoren. Terwijl de Woerdenaren in de eerste helft efficiënt omgingen met hun kansen, wordt nu na elk schot de bal onderschept door de gasten. Doelpunten in de tweede helft komen op naam van Lennart Persoon (3), Naomi Persoon (2), Reinoud van der Kort, Frits Visser en Timon Mertens.

Na vier wedstrijden te hebben gespeeld, hebben de Culemborgers er drie wedstrijden. Alle vier deze tegenstanders staan in de ranglijst onder SGV, wat betekent dat ze de komende weken aan de bak moeten tegen de bovenste drie van de lijst. Volgende week komt het ongeslagen DOC uit Bussum op bezoek.

2 reacties

1. Naomi

Tja, de wens is de vader van de gedachte.. Gelukkig is het naar de Culemborgse Courant wel correct verstuurd. Ik verander het meteen!