DOC te sterk voor SGV

Na een winstenreeks wisten de korfballers van SGV afgelopen zaterdag de punten niet thuis te houden. Het speelde een zeer moeizame wedstrijd tegen het ongeslagen DOC uit Bunnik en verloor met 7-16.

In het begin van de wedstrijd lijkt er geen vuiltje aan de lucht. Martijn Verheij opent de score voor SGV en voor de bezoekers duurt het even voordat ze de korf vinden. Dan lijkt de warmte al snel toe te slaan voor de Culemborgers. Het heeft met vlagen erg goede aanvallen, maar ook zeer matige en de DOC’ers lijken zich niet veel aan te trekken van de drukkende warmte. Na 24 minuten kijken de Culemborgers tegen een 1-6 achterstand aan. Dan probeert Timon Mertens het tij te keren, maar krijgt twee tegendoelpunten als antwoord. Mertens en Lennart Persoon scoren voor SGV, maar gelijk krijgt de thuisploeg weer een treffer om de oren. Verheij probeert nog iets terug te doen, waarna de bezoekers de ruststand bepalen op 5-10.

In de tweede helft hebben de Culemborgers erg veel moeite om nog een aanval op te zetten. Het staat in de 24ste minuut achter met 6-15 en het lijkt er niet in te zitten dat ze nog terug in de wedstrijd kunnen komen. Verheij en Melissa van de Ven zetten nog een doelpunt op het scoreformulier voor de SGV’ers, maar ook DOC scoort nog, waarna ze met een 7-16 eindstand ongeslagen terug naar huis kunnen. SGV staat 4e in de ranglijst met nog 2 wedstrijden te spelen; tegen de nummers 1 en 3.