SGV speelt gelijk in spannend duel

CULEMBORG – Voor de eerste wedstrijd van het zaalseizoen mocht de selectie van korfbalvereniging SGV aantreden tegen Reehorst ’45 uit Ede. Waar de score in de eerste helft gelijk opging met een ruststand in het voordeel van de bezoekers, wist SGV in de tweede helft op z’n tijd ook uit te lopen. In de laatste minuut werd toch de gelijkmaker door de bezoekers gescoord en eindigde de wedstrijd in een 12-12 gelijkspel.

‘Het was een wedstrijd waarin we heel sterk spel afwisselden met wat inzakkingen, en dat merkte je aan de stand,’ blikt coach Emmie Bouman terug op een spannend duel tussen SGV en Reehorst ’45. De bezoekers schieten fel uit de startblokken, zodat de Culemborgers binnen drie minuten al tegen een 0-2 achterstand aankijken. Via Lennart Persoon en Melissa van de Ven trekt SGV de stand gelijk, wanneer Reehorst weer twee punten uitloopt. Van de Ven brengt SGV weer een stapje dichterbij, waarna de Edenaren de marge van twee weer terugbrengen. Naomi Persoon zorgt via twee doelpunten voor opnieuw een gelijke stand. In de slotfase van de eerste helft weten de bezoekers toch hun voorsprong van twee veilig te stellen; 5-7.

In de tweede helft is het zaak voor Reehorst ’45 om de voorsprong uit te bouwen, maar Reinoud van der Kort en Martijn Verheij steken hier een stokje voor. Het staat wederom gelijk. Na een tegentreffer neemt SGV via Lennart Persoon, Verheij en Naomi Persoon de leiding over. Helaas voor de thuisploeg laten de bezoekers het daar niet bij zitten en weten ze via drie doelpunten de koppositie wederom naar zich toe te trekken. Na een benutte strafworp van Van der Kort begint een bloedstollende slotfase waarin beide ploegen onzorgvuldig met de bal omgaan. Dat resulteert in een onrustig en onvoorspelbaar verloop van de kansen. Als in de laatste twee minuten Timon Mertens voor SGV de voorsprong weer terugpakt lijkt de overwinning een feit. Toch weet Reehorst ’45 in de laatste seconden nog een puntje uit Culemborg mee naar huis te nemen. Het wordt 12-12.