SGV scoort moeilijk maar wint

CULEMBORG – Na de winst tegen SKV (W) van de vorige week, moesten de korfballers van SGV dit weekend aantreden tegen de hekkensluiter van de ranglijst: Ter Leede uit Leerdam. De Culemborgse formatie speelde een moeizame wedstrijd; het scoren ging niet vanzelf. Verdedigend zat het echter goed dicht. SGV sluit de wedstrijd winnend af met 13-4.

In het eerste kwartier schieten de Culemborgers sterk uit de startblokken. Via Timon Mertens (2), Erik Versteeg, die invalt voor de geblesseerde Lennart Persoon, en Madelon Gerritsen komt SGV op een 4-0 voorsprong. Dan krijgen de bezoekers een vrije bal mee die wordt benut, zodat Ter Leede van de 0 punten af is. Een kwartier lang werken beide ploegen hard, met mooie kansen voor SGV als resultaat, maar een doelpunt wil niet meer vallen. Een minuut voor tijd weet Naomi Persoon toch de korf nog eenmaal te vinden. Ruststand: 5-1.

Voor de bezoekers is het van groot belang om in de tweede helft de score te openen en zo de marge kleiner te maken. Een eerste doelpunt na 5 minuten, brengt Ter Leede een stapje dichterbij. Deze poging wordt echter genadeloos afgestraft door treffers van SGV gescoord door Versteeg, Persoon, Martijn Verheij en Gerritsen. Opnieuw richten de bezoekers zich nog een keer op; 9-3. Dan zetten de Culemborgers opnieuw de aanval in. Versteeg wordt gewisseld voor de debuterende Christiaan de Sain, die een zeer verdienstelijke wedstrijd speelt. Persoon en Mertens scoren voor de thuisploeg, waarna nog eenmaal een tegedoelpunt volgt. Dan valt het doek voor de bezoekers via treffers van Gerritsen en Mertens. SGV wint met 13-4.