SGV pakt de punten

Afgelopen zaterdag mocht SGV op eigen veld de tweede veldhelft aftrappen tegen de studerende korfballers van Débaldérin uit Wageningen. De studenten kennen nog geen bijster succesvol seizoen en op papier zou deze wedstrijd een (makkelijke) prooi moeten worden voor SGV.

Het eerste aanvalsvak – waar Ezri haar basisdebuut maakte – begon de wedstrijd nogal ongelukkig. De eerste drie aanvallen aan SGV-zijde leverde geen enkele kans op. Hierdoor kon Débaldérin op een 0-1 voorsprong komen. Niet lang daarna rondde Esther een mooie doorloopbal af en begon het sowieso een stuk beter te draaien in dat vak. Nadat Manon een 2-1 voorsprong op het scorebord schoot, kwamen de studenten nog éénmaal op gelijke hoogte. Hierna nam SGV de touwtjes stevig in handen en was het duidelijk sterker dan de tegenstander. Zoals wel vaker dit seizoen verdedigde de ploeg prima maar had met moeite met het weglopen bij de tegenstander. De rust werd aangevangen met een 8-5 voorsprong in Betuws voordeel.

De voorsprong van drie punten stemde de coach nog niet bepaald tevreden. De magere voorsprong van 3 punten deed totaal geen recht aan het spelbeeld in de eerste helft, waarin SGV met fases heer en meester was maar vergat de trekker over te halen. Zaak dus om scherp te blijven in de tweede helft en er nog een schepje bovenop te doen.

Zo gezegd, zo gedaan. Verdedigend speelde SGV heel solide waardoor de ploeg in de tweede helft nog maar 2 tegendoelpunten hoefde te incasseren. Aanvallend werd er geconcentreerd gespeeld, goede kansen genomen en ook afgerond waardoor de wedstrijd vroeg in de tweede helft gespeeld was. Er werden vervolgens – al dan niet gedwongen – een aantal wissels toegepast waardoor het spel wat rommeliger werd. SGV speelde de wedstrijd rustig uit naar een 16-7 eindstand.

Een prima overwinning tegen een weliswaar niet zo’n beste ploeg. SGV zal de komende weken alle zeilen bij moeten zetten om de betere tegenstanders in deze poule ook de punten afhandig te maken. Maar op een goede dag is dit zeker mogelijk, dat heeft SGV dit seizoen al wel bewezen. Te beginnen op 14 april wanneer SGV mag aantreden tegen SDO in Westerhaar.

Naast dat SGV de punten pakte was er meer goed nieuws. Els kon weer flink wat minuten maken na het hele zaalseizoen uitgeschakeld te zijn geweest. En ook Sander kon vlak voor tijd weer wat wedstrijdritme op doen na een maandenlange afwezigheid.

Doelpunten: Leon 6x, Timon 5x, Manon 2x, Esther 2x, Frits 1x.